soffläge alldeles för länge

Nu har jag varit praktiskt taget i horisontellt läge i 11 dagar. Först när min förkylning som jag haft sedan början av denna månad tyckte att det skulle vara ett bra tillfälle att explodera i feber. Detta gjorde att jag blev liggande i hög feber i flera dagar. Sedan övergick det i en svullnad i körtlarna i halsen, och sedan upp mot öronen. Vilket resulterade i att jag inte kan svälja utan att det känns som att det exploderar i öronen.

Det värsta av allt detta är att jag är värdelös på att vara sjuk. Låter lite konstigt kanske men jag suger verkligen på att vara sjuk. Hur suger man på att vara sjuk då?
Jo, i mitt fall innebär det jag först blir väldigt gnällig när jag insjuknar. Men det är väl inte så konstigt eftersom jag är kille. Nästa steg är att när jag blir riktigt sjuk, så blir jag totalt handikappad. Jag orkar inte fixa mat och oftast så tappar jag all aptit, vilket betyder att jag blir tröttare och bara mer sängliggande. Och så fortsätter det i den stilen, så när jag väl blir frisk från sjukan så tar det lång tid innan jag återkommer fullt till min normala form.
Jag är fortfarande inte frisk, men nu har jag i alla fall börjat koncentrera mig på att börja äta igen. Och det är något som jag verkligen behöver. Verkar som att jag tappet 5 kg sen jag blev sjuk och efter min promenad idag kan jag erkänna att jag har tappat massor av kondition.

Men första steget att förändra är ju att bli medveten om det så det är bara till att göra det bästa av denna situationen. Om bara svullnaden i halsen vill släppa sitt grepp också, så hade jag varit vansinnigt glad.

Inte så innehållsfull blogg denna gången, men fick något att göra i ca 10 min.
Hoppas på att vara frisk nästa gång jag skriver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0