En ny vecka- ett nytt försök

Efter att ha haft en vilande vecka förra veckan med en underbar helg som avslutning, så kliar det i fingrarna att komma igång igen. Är dock inte helt symtomfri än. Lite retligt i halsen o en näsa som rinner då och då. Hoppas verkligen att allt försvinner denna vecka så att jag kommer igång med träning m.m.

Som jag skrev var helgen riktigt härlig. Umgicks med mina goda vänner både på fredag och lördag. Sen avslutade jag veckan på söndagen med at åka till Bjärnum för att kolla på Hjärsås-Värestorp IF som mötte Bjärnum i den första DM-matchen. Tyvärr blev det förlust med 4-2, men allt såg inte helt fel ut. Personligen tycker jag att det som saknades mest var intensiteten. Hade behövt lite extra kraft i närkamperna och lite bättre rörelse när man inte har bollen. Hade gärna hört mer snack inom laget. Hörde inte mångas röster. När tröttheten kom så kom även långbollarna, som gick över huvudet på mittfältet. Hade varit bättre att försöka hålla bollen på marken när man spelar på en sån fin konstgräsplan som näst intill är helt platt. Lite variation i spelet hade varit det bästa, variera långbollar med markbollar genom mittfältet. Men det var som sagt första DM-matchen och den andra matchen för detta året. Så det är mycket att bygga på och mycket att jobba med, men det ser positivt ut för säsongen.

Nu är det dags att förbereda mig för jobbet.
Hörs!

Kommentarer
Postat av: Frida

hahah du tog det som min mamma :D

2010-03-08 @ 20:13:18
URL: http://flikkanfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0