Förkylningen 1- Robban 0

Nu har det hänt! Det händer inte ofta, skulle till och med kalla det sällan. Förkylningen har besegrat mig! I morgon ska jag sjukskriva mig. Kvittar hur mycket jag än vill gå till jobbet så måste jag erkänna mig besegrad, för mina kunders säkerhet och för mig egen. Känns skit!
Kan ju dra upp den där typiska klyschan "kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det är när en kille är riktigt förkyld"- men det kommer jag inte göra. Vill bara att ni ska veta att det är jättesynd om mig. Lider så oerhört!
Det är ganska kul faktiskt. Jag märker på mig själv att jag är på väg att bli förkyld, inte på hur jag mår, utan på hur gnällig jag blir. När jag sen väl har blivit sjuk o ligger i feber så är det bäst för min omvärld att lämna mig ifred, annars får de höra gnällande utan dess like. O jag kan vara helt ärlig o säga att det är ganska obefogat men det är sådan jag blir. Jag kan ha ganska roligt åt det både när jag är som värst och även efteråt.

Så märk morgondagen i kalendern, för det är en sällan skådad företeelse, som inte kommer att ske igen på länge (så fort jag är frisk igen) :)

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Du blev besegrad alltså, stackare! Hoppas det går över fort! Krya på dej!!

2010-03-01 @ 12:01:08
URL: http://soffiloppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0