En dags behövlig vila :)

I dag har jag inte gjort många knop, som man säger. Satte klockan i morse, men igonrerade den och sov ända till kl 9. Underbart! Skulle egentligen varit på det nya gymmet i Hässleholm och tränat för att se om något av passen hade passat mig att hålla i, men jag kände det i kroppen redan när jag vaknade att så inte skulle vara fallet idag. Ont i lederna efter lite för mycket arbete. Men idag har jag fått vila min kropp :)
Det blir ju inte sämre av att det är otroligt fint och soligt väder ute idag. Något som jag har uppfattat och njuter av, men från soffan. Vet att det är idioti att sitta inne en sådan här dag, men jag behöver min ensamhet idag. Ingen stress och inga människor som springer rundor. Bara jag och lite bra serier på datorn. Kommer att komma fler dagar då jag kan vara ute och njuta av vädret :)

Men den stora frågan för dagen är ändå, vad ska jag hitta på på valborg? Har bestämt att fira den med järngänget men undrar om jag kan lita på dem så mycket att jag kan lägga hela planeringen i deras händer? Nej, nu är det kontrollmänniskan Robert som pratar igen. I grund och botten hade det varit väldigt roligt att bara få släppa efter för vad någon annan har bestämt och planerat. Bara få känna mig totalt ansvarslös. En välkommen brytning i mitt så annars inrutade och ansvarsfulla liv.

Nu ska jag hinna kolla på 2 avsnitt till av Californication, som jag nyligen upptäckt och riktigt älskar. Den handlar just om det att inte ta ansvar för sina handlingar. Trots att det inte går helt rätt för huvudkaraktären så hade det varit underbart att bara få släppa alla regler och normer för en liten stund i alla fall.

Njut idag, mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hello Mr R! Gillar dina tankar och att du inte glömmer dig själv... för visst ser vi runt dig att du kanske inte alltid är så där rädd om dig som du skulle vara? Fast jag vet ju att du är en klok människa som försöker ta tillvara på det lilla goda i livet - ungefär som jag :-) Tack för att du finns! Kram och ha en skön valborg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0