Friskvård?

Ny vecka, nya uppgifter... skönt!
Friskvård för mig innebär inte bara att träna, äta nyttigt och att gå o lägga sig i tid. Nej, friskvård är även när man gör saker som gör att man mår bra. Alltså äter gott, träffar kompisar och gör roliga saker.
Men när känner man att det har blivit lite för mycket av det goda?
Helgen innebar ganska mycket godis, snabbmat och läsk. Min kropp var inte beredd på det, och visade det ganska klart. Kände mig bakfull av allt godis jag ätit kvällen innan. Var underbart skönt att få springa av sig den känslan idag på army trainingen. Så nästa helg har jag ett nytt koncept. Mindre godis, nyttigare mat och kanske till och med lite träning, Kommer dock inte att minska på umgänget med kompisar.
När jag nu läser igenom vad jag skrivit upptäcker jag att jag börjar leva upp till de allmäna fördomarna om friskvårdare... morotsätande träningsnarkoman.
Det viktiga är ju att man inte tvingar in ngn annan i samma tänk som en själv, utan hjälper dem att själv hitta vad som passar dem. Det är det, som det innebär att vara friskvårdskonsulent.


En joggingtur i dessa omgivningar... underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0