Vatten över huvudet...

Idag har jag gjort något som jag inte gjort förrut... jag har simmat 2000 m i ett streck....
Ok, kanske inget att skryta om men jag är ändå ganska nöjd. Min kropp e helt slut. SKÖNT!

Men det är inte riktigt det som rubriken syftar på. Det är nämligen så att jag har lovat att vara med på något som jag kanske får ångra. Jag var och simmade i Olofströms badhus tillsammans med två nära vänner och det kom på tal om en tävling. En tävling som de ska deltaga i... ett triatlon. Ett triatlon...
Jag var så taggad av att simma och engagera mig idag, så jag hoppade på av bara farten. Distanserna på detta triatlon är 2 km simning, 2 mil cykling och 5 km löpning. Inga mastodontavstånd, men trots allt krävs en rejäl insats av mig för att genomföra ett sådant lopp.
Jag har, trots långvarig tråda, ganska bra grundkondition efter några år med fotbollsträning, men som sagt så har jag låtit det gå ganska lång tid sen jag engagerade min kondition.
Båda mina vänner är riktiga tävlingsmänniskor och började direkt planera för hur vi ska lägga upp träningen. Detta taggade mig bara mer, för just nu behöver jag lite draghjälp med min egen träning.
Egentligen e jag inte så nervös... tror jag... men jag känner att det kan vara ett bra mål att jobba mot för att faktiskt ta mig ut i löpspåret, ner i bassängen eller ut på cykeln (som jag inte har).

Så idag har jag alltså simmat 2000 meter, imorgon börjar gympaledarutbildningen i skolan och på onsdag ska jag gå på ett gratispass på gymmet i Olofström. En lagom början på veckan...

Kommentarer
Postat av: Frida

nemen tjenare där nästkusin!

2009-01-13 @ 21:11:06
URL: http://flikkanfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0