Fredagsmys...

Ja då var det fredag... En fredag för många är ett skönt avslut på en hetsig arbetsvecka som avslutas med utgång o massor av sprit... Så ser det inte riktigt ut för mig. Fredagar är självstudiedag för mig = ingen skola. Kan vara skönt vissa veckor men inte denna, med tanke på att jag bara gått 2 dagar i skolan.
I och med att man är student betyder det att det inte finns någon ekonomisk chans att kunna gå ut. Är inte så sugen på det ändå eftersom vi har läst om alkohol och droger denna veckan. Det är ganska avskråckande.

På tal om alkohol så är det skrämmande hur många människor som lider pga av missbruk och beroende av alkohol. Mänga tror att de är samma sak men det stämmer inte. Ett  bruk av alkohol är när man bara får de positiva effekterna t.ex. bättre socialt samspel och bättre självkänsla. Ett missbruk av alkohol är när man får de positiva effekterna  och de negativa t.ex. bakfylla, ångest och problem socialt sett. Ett beroende är när man bara får de negativa effekterna och har tappat kontrollen över sitt behov av alkohol.
Det betyder alltså att fler missbrukar alkohol trots att de inte vet om det. Själv har jag tänkt över min egen situation och kommit fram till att jag ska dra ner på mitt missbruk av alkohol och bara dricka för att det är gott.
Kan låta lite trist men samtidigt känner jag att det inte är svårt att ha kul utan dricka. Allt handlar om inställning. 

Lördag i morgon. Ska försöka komma upp i tid o ta en promenad. Jag börjar få en liten mage, dags att ta tag i sig själv försöka hålla formen. Saknar att träna på gymmet.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0