Livet...vänner...

Mycket har hänt de senaste dagarna...
Jag känner att det är riktigt kul att va i skolan... att umgås med kompisarna... Känner att jag e på väg tillbaka...
I tisdags hände något som kändes som ett slag i magen... Anders fick, efter ett gympapass, en hjärtinfarkt. Han är bara 40 år gammal och plötsligt fick jag en insikt om hur snabbt allt kan förändras. Hur ömtåligt livet egentligen är.

Samtidigt som jag kände rädsla inför vad som inträffade, upptäckte jag vilka underbara människor som jag har runt mig. Inte långt efter att Anders hade börjat må dåligt, så hade vi övriga som var närvarande ringt ambulans och organisera allt runt omkring. Det var som om vi bara handlade av ren instinkt och allt löste sig till det bästa möjliga.
Jag och Annelie tog hande om Anders barn och Malin och Anna tog hand om Anders fru på väg till Karlskronas sjukhus. Ca en och en halv timme efter att ambulansen blev ditkallad så hade Anders transporterats till sjukhus, hjärtröntgats och opererats. Redan på kvällen fick vi reda på att allt hade gått bra, men att det var nära ögat.
Dagarna efter har hela klassen blivit engagerad och alla ser det som en ren självklarhet att ställa upp.
Det är vid sådana tillfällen som man upptäcker vad och vilka man har runt sig. Jag känner en stor glädje och tacksamhet för de människor som finns runt mig och den klassen jag är en del av.

Livet är kan ändras snabbt, så passa på att njuta. Var glad för de människor du har runt dig. Det är jag...


Kommentarer
Postat av: gaystyle

hej hopp!

2009-01-15 @ 23:49:14
URL: http://gaystyle.se
Postat av: Anonym

Det var fina tankar! Jag håller fullständigt med dig. Ta vara på alla härliga människor runt omkring och alla fina stunder i vardagen som man lätt tar för givet.

2009-02-10 @ 12:09:38
Postat av: Anonym

Det var fina tankar! Jag håller fullständigt med dig. Ta vara på alla härliga människor runt omkring och alla fina stunder i vardagen som man lätt tar för givet. Anders

2009-02-10 @ 12:11:08
Postat av: anders

Ursäkta att det blev två likadana kommentarer men jag glömde att underteckna det första. Anders

2009-02-10 @ 12:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0