Flyttdags...

Hej!
Sitter i min lägenhet i Ronneby för sista kvällen. Visst har jag lägenheten kvar ett tag till, men inte med möbler. Har flyttat grejer hela denna veckan. Det är nog den lättaste flytten hittills. Jag känner att jag har energi och ork till att konka på grejer i trappan. Kan vara för att jag ska flytta in i ett torp... jag skulle t.o.m. kalla det ett hus. Mycket yta.... skönt! Kanske bara blir tillfälligt, beror på var jag kan hitta jobb... men jag ska ta till vara på den tiden jag kommer att ha där...
När jag kom dit i går så började jag helt plötsligt att kratta upp löv och jämna ut "sörkapådor". Tyckte t.o.m. att det var skönt och kul... undrar om jag är frisk... :-)
Imorgon smäller det, första dagen i torpet. Men jag har som sagt lägenheten kvar... om någon känner någon som behöver en lägenhet centralt i Ronneby till en bra hyra, så hör av dig!
Var ute och sprang förra helgen. Det blev en mil. Min första mil någonsin, Jag är otroligt stolt över att jag klarade en sådan prestation. Mitt andra mål, som jag nu efteråt har förstått är lite högt satt, var att klara det på en timme. Jag sprang 1,1 mil på 56 minuter. Jag är jättenöjd, det är det viktigaste, men det känns också ganska bra att min kompisar blev imponerade av min insats. Inget övermänskligt gjort kanske, men för mig som inte ens trodde att jag skulle klara av det överhuvudtaget, så betyder det mycket.
Har genom detta blivit mer sugen på träning. Kollar just nu på träningsdagböcker på nätet, kanske kan inspirera mer.  Anledningen till mitt ökande sug efter träning kan bero på känslan jag fick när jag precis hade klarat av att springa en mil. Känslan kan beskrivas genom att säga att det var lika bra som sex, om inte bättre.
Dags för Army Training på måndag. Ska bli skönt att ta ut sig totalt.... Tydligen finns det bra löparslingor i närheten av torpet jag ska bo i.... känns som triatlonet kommer att bli jäkligt kul!
Trött nu. Har städat ut lägenheten idag... trist men skönt när man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0