Bloggare, vilka är de?

Söndag idag... sitter hemma i Immeln. Ska till tandläkaren imorgon, trist... dyrt...
Fick höra av min bror att det var någon som hade lagt in ett inlägg i Kristianstadblade om bloggare. Jag letade upp inlägget för jag tryckte det var en intressant vinkling:

Lyckliga människor bloggar aldrig. Det gör mest de som vill få ut sin ångest och ilska.

Insändaren

Så frågan är vad vill denna person säga med denna insändare? Der är svårt att säga om skribenten ogillar bloggare och bloggar. Det kom in diverse svar på denna insändare, men här tänkte jag lägga fram mina tankar...

Ångest och ilska kan vara viktiga triggers till depression. Depression ligger till grund till många dödsfall varje år, för många. Att vara deprimerad är en vanlig sak i vårt samhälle, 20 % av alla kvinnor och 12% av alla män drabbas någongång under livets gång av depression. Det är vanligast i åldrarna 20-60 år. Tyvärr är det så att det bara är en av fyra som söker hjälp för att må bättre.
Tänk dig då att en av fyra söker hjälp och vad gör de återstående? Kanske söker de på sitt eget sätt att hitta något sätt att mildra sin depression och kunna genomlida sin vardag. Vissa kanske börja jobba för mycket, andra börjar äta alldeles för mycket, andra äter inget alls och vissa tränar alldeles för mycket.
Min tanke är att det måste ju vara det mest harmlösa sättet att lösa sina problem genom att skriva om dem? Varför inte göra det samtidigt som man kan hjälpa andra?

Personligen tror jag inte att alla bloggar för att de är depressiva, men jag är glad för de som har hittat ett sätt att klara av sin vardag.

god natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0