Aktiv vila?

Fredag... studiedag för mig... det behövdes...
Men denna fredag har jag spenderat lite annorlunda än de senaste veckornas fredagar. Många hade nog efter mina senaste dagar satt sig i soffan och sen stannat där. Zappa och sova. Men inte jag, inte idag. Har gjort det för länge...
Nej, istället kände jag att det var dags att ta tag i mitt liv. Så jag började dagen med att skriva en lista på vad jag vill och behöver göra idag (gör det lite lättare att hålla sig aktiv). Sen började jag rensa bland gamla papper. Otroligt vad mycket man sparar på sig under en ganska kort tid. Har sorterat ut papper som motsvarar 3 fulla pärmar.

Den senaste veckan har det blivit lite sådär vad gäller träningen, så idag var jag ute och sprang ca 2,5 km. Jäklar vad dåligt flås jag har, måste träna upp min kondition. Ska springa ca 5 km på söndag.
Sen har jag hunnit tvätta också.
Ganska kul att se hur mycket man egentligen hinner med under en dag. Speciellt när man sitter ner och skriver vad man gjort.
Så vad vill jag egentligen ha sagt med denna ganska sega förklaring på vad jag gjort idag.
Jo, att man med hjälp av ganska enkla medel kan förändra sin situation och göra livet lite mer njutbart.

 - Planera dagen, skriv upp vad som du behöver göra och vill göra under dagen, så slipper du känna brist på uppgifter under dagen (oftast hamnar man i soffan då).
- Ut och rör på dig. Inget piggar upp så mycket som en promenad i dagsljus.
- Rensa ut gammal skit. Känns som en stor lättnad att rensa upp bland de saker man egentligen inte behöver.
- Men mest av allt Njut!

Jag kan säga att det har varit en av mina mest aktiva lediga dagar på länge, men jag känner mig väldigt avslappnad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0